woensdag 26 februari 2014

Bijna af.

De borduurlap van Ditty.
 
Dit is de zoveelste borduur merklap van Ditty, hier is ze al heel lang mee bezig en wil hem graag voor de zomer  klaar hebben.
De kleur van de lap zelf zal ze niet gauw weer doen, ondanks dat het een mooie warme kleur is.
Maar moeilijk om daarop met kleuren te werken. 
 
Het huis wat ze hierop heeft geborduurd is hun huis, knap hoor als je dit zo kan, ik weet hoeveel werk Ditty hier aan heeft gehad, ook bij haar is het ???? borduren uithalen borduren uithalen en nog eens borduren en???? UITHALEN .

 De herten en dieren die je ziet op de borduurlap, gebeurd daar dagelijks, omdat ze in de bossen wonen.

Borduur ze verder Ditty en hopelijk krijg je hem klaar voordat wij D.V. naar Noorwegen gaan, daarom wil je hem af hebben om in de vakantie met iets nieuws te beginnen toch?
 

 
Een borduurgroet van Rian

8 opmerkingen:

  1. Wat een ijverige borduursters, prachtig die merklappen, ik doe het jullie niet na.

    En ook die Bijbelomslag hij is erg mooi, wie heeft dit patroon?

    Leuk dat jullie 20 maart hopen te komen .

    Groetjes van Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ditty....
    Alléén al het volhouden en afmaken van iets waar je mee bezig bent vindt ik al
    een compliment op zich zelf,en dan het eind resultaat ,,Prachtig,, in één woord.
    ik heb een knappe (schoon) zus.... Groet Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marja ik sluit me aan bij het compliment voor Ditty.

    Groetjes van Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bijzonder mooie lap wordt dit zeg! De kleuren vloeien zo mooi in elkaar over. Nu de rest nog Ditty. Suc6 er mee!
    Groetjes van Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het patroon voor de Bijbelomslag heb ik zelf een beetje verzonnen. De patronen komen uit het boek van Albartha Meulenbelt.
    Groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel origineel! Duidelijk het werk van een ervaren borduurster, gezien de kleurkeuze. Heel lastig om op een donkere ondergrond de goede kleuren te gebruiken. M.i. is dit goed gelukt.
    Groeten,
    Sari

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allen hartelijk dank voor jullie lieve opmerkingen ,
    ik noem de lap...mijn worsteling ..het was n.l een hele worsteling
    om de kleuren te gebruiken die ik uitgezocht had ,de stof leek wel de kleur
    te absorberen en je moest telkens een fellere kleur nemen om het resultaat te
    verkrijgen die ik voor ogen had ,vooral het opvullen van het huis ,daar heb ik heel veel
    moeite meegehad ,dat zou je niet zeggen ,de rand lijkt ingewikkelder ,maar daar heb ik
    geen probleem met de kleuren gehad .
    Heb er heel veel van geleerd , in het echt is het een beauty, soms leg ik hem even aan de kant en dan kijk ik er weer eens even naar of het allemaal klopt .
    t.z.t mogen jullie hem bewonderen en doen we een toast op al het geworstel !

    Groet Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een late reactie, eerst de 26 ste mijn verjaardag, gisteren een bruiloft waar we als daggasten bij waren, en vandaag onverwachts de hele dag gewerkt ivm ziekte op het werk, maar hier istie dan toch,Ditty wat wordt de lap prachtig,de rand aleen al, net wat je zegt, het wordt een echte BEAUTY !
    groetjes
    Berty

    BeantwoordenVerwijderen