woensdag 14 januari 2015

14 Januari

Hier zijn we weer.

Net een geweldige hagelbui, met zeer donkere luchten,
zeer nat en modderig hier op het dijkje.
Buiten is het koud maar?
binnen is het heerlijk warm met de houtkachel aan.
Nu de blog bijwerken en straks heerlijk bij de kachel verder borduren.
Manlief is thuis voor het bedrijf aan het werk, gezellig zo.
En misschien door de buien heen een wandeling?
Wie weet.

Wil graag m`n randjeperweek af maken.
Toch zal dit voorlopig nog niet klaar komen i.v.m. een a.s. verhuizing,
maar eerst gaat er een verbouwing aan vooraf,
dus nu voorbereidend werk.
Vandaar dat ik twijfel of ik tussen de bedrijven door,
toch nog iets anders erbij ga borduren.
En het randjeperweek even laat rusten.
Ik weet het nog niet, en als ik het weet laat ik het jullie ook weten.

Wat ik nu afgemaakt heb is het Winters tafereel.
Dit vond ik best moeilijk, vooral het zoeken naar het juiste tafereel.
En hoe groot maak ik het, wat wil ik er allemaal op borduren.
Nou kijk maar eens wat het is geworden.

                           




Nu krijgen we iets te zien en te lezen van Annie

Eindelijk de foto's voor de blog.

Het dienblaadje heb ik cadeau gedaan aan een zwager en schoonzus,
ter gelegenheid van hun 40-jarig huwelijk.
Ze vonden het erg leuk! En waren natuurlijk helemaal verbaasd,
dat ik na jaren weer ben gaan borduren.

De slab is voor onze kleinzoon NIEK geworden.
Niek is de vierde zoon van Mark en Dianne,
en hij heet naar deze oma Anne Niek(Annie)
Eerlijk gezegd is hij erg leuk geworden.

Met vriendelijke groeten,

Annie Hoogendoorn - den Uil







We zouden deze week de handwerkdag hebben,
maar is verzet naar D.V. volgende week woensdag bij Marja.
We zijn zeer benieuwd wat er allemaal gedaan is door de dames.
En wat voor een ideeën we weer op mogen gaan doen met elkaar.

Een reactie op de blog is altijd van harte welkom.

Een hartelijke lees en borduurgroet van Rian





5 opmerkingen:

  1. prachtig Rian!
    het wintertafereel is ook erg mooi geworden.

    groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi gedaan Annie en Rian, leuk om te zien,dat er steeds weer allerlei mooie werkstukken langskomen op de blog,
    borduurgroet van Berty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Rian , wat heb je je lap op een mooie ondergrond gefotografeerd,
    mooie kleurencombinatie, vind ik altans.
    Annie je hebt naast al je andere bezigheden toch nog tijd gevonden
    om wat leuks voor anderen te maken, schattig theeblaadje en slabbetje,
    We hopen elkaar volgende week weer te ontmoeten op de Finspong,
    In het nieuwe huis van Marja .

    Handwerk groet van Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke winterse plaatjes ma, misschien komt er binnenkort echte sneeuw....
    De borduurwerkjes van tante Annie vind ik ook leuk geworden, Een slab is altijd handig, die gebruik je zoveel, en zeker zo'n mooie!
    groetjes van Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sneeuw........ Daar hoop ik echt op.
    Vooral nu we hier aan het water zitten, en dat het flink gaat vriezen zodat we kunnen schaatsen en? grote pannen erwtensoep kunnen gaan maken.
    Vuur korf op het ijs, chocolademelk mmm lekker, krijg er zin in.

    Is weer eens helemaal wat anders dan borduren.

    Groetjes van Ma (Rian)

    BeantwoordenVerwijderen