dinsdag 17 maart 2015

17 maart 2015

Nog steeds geen kruissteekje gedaan



Wel wat anders gedaan en dat is...
stofzuigen stofzuigen en nog eens stofzuigen.
 


















Als je schilders in huis heb dan moet er vanzelf geschuurd worden toch!
Dus is het stof... stof... en nog een stof....
en als ik ergens niet tegen kan is het niet tegen..... STOF.
 
 
 











In de vorige keer vertelde ik dat de keuken binnen was gekomen, en benieuwd er naar was hoe het zou worden.
Toen ik binnen kwam zag ik meteen dat het aanrecht blad niet de goede was die we hadden uitgezocht.
 
Vertelde dit tegen Cees, dat er volgens mij iets niet goed was, we hadden namelijk een zwart blad met bruine vlekjes er op uitgezocht, ik gaf aan dat ik niets geen bruin er in zag.... Cees ging kijken en ging er dicht boven op kijken en zei ik zie toch wel wat bruin, ik zei tegen Cees dan moet ik nodig naar de opticien want dan is mijn bril niet in orde.
 
Maar het was een fout van de  fabrikant.
Cees hoopte maar dat er toch iets bruin in zat, maar helaas moet het blad er toch weer af dus keuken afmaken......ging niet door...... oei dat was jammer........nu een ander blad uitgezocht, a.s. vrijdag hopen ze de keuken verder af te monteren en het blad wordt volgende week opgehaald en tevens de nieuwe geplaats.
En?........ ik hoef niet naar de opticiën.

                  

Ook is de keuken van beneden bijna klaar het wachten is op de PVC vloer daarna kan het afgemaakt worden.
      
Dit noemen we het onderhuis en wordt het handwerkdomein.
 



                                        








De schouw en schoorsteen
is klaar wat een werk.......
En nu nog de kachel.
 
 


















Ondertussen zijn de schilders het huis uit ....... komen wel weer terug, maar voorlopig even niet.

De vergunning voor het dakkapel is ook binnen maar dat gaat over veertien dagen pas gebeuren .

De badkamer schiet ook op alleen de afwerking nog.
De behanger is gisteren begonnen,
tjonge wat knapt dat op zeg!

Zo komt het steeds meer naar je toe en zijn we aan het opbouwen weer begonnen .
 
 




De trapleuning in rust stand omdat hij was geverfd.














Cees kwam met deze  kapstok thuis......
ik zag er echt geen brood in
 
 











en zei wat een oud bollig ding zeg...
toch na gedacht en kwamen samen
tot een idee om het zwart verven.
En om vergrijsde rieten mandjes er
boven op te zetten.
bijv. voor handschoenen / dassen / sjaals.

Kweet het niet zeker maar????? denk dat Cees hem bij de kringloop vandaan heeft voor...... een paar euro.


                   

En ondertussen genieten we van het schitterende uitzicht....vanuit de overloop.





Hier wordt gewerkt stofzuigen en nog eens stofzuigen,
weg met die stof..........
 
 
En zo gaan we richting de verhuizing D.V.
 
Hopelijk dat we weer rust en tijd mogen krijgen om weer onze hobby borduren op te pakken.
 
De volgende keer schrijf ik over de afgelopen handwerkavond en???? dat is zeer interessant...
want het is en wordt niet alleen handwerken.... maar....
 dat vertel ik nu nog niet... wel heel boeiend.
 
 
Allen een stoffige groet van Rian



5 opmerkingen:

  1. Hallo Rian, Wat is het weer een leuk verhaal! Alles moet niet vanzelf gaan, dan is het niet spannend, nu geniet je dubbel als straks alles naar wens is. succes verder. Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te lezen is het allerergste stof-leed zachtjesaan geleden. Er is al veel werk verzet. Nog even doorbijten en dan is alles ook weer snel vergeten.
    Groeten, Sari

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het meeste stof zit in de stofzuiger, gelukkig komt daarvan het eind in zicht.
    En na het stofzuigen zie je altijd resultaat, en geeft een voldaan gevoel.

    Toch af en toe moet er weer gezogen worden want dan is er weer gezaagd geboord enz.

    Tegen de keukenmensen die vrijdag de keuken af komen maken heb ik afgesproken dat ze buiten gaan zagen / boren /schaven / ..... en dat doen ze, gelukkig anders?
    weer STOF..........ik wordt allergie `s van stof.

    Groet van Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Rian,

    Gelukkig dat het de goede kant weer een beetje opgaat,
    leuk hoor om zo te kijken naar jullie nieuwe woning!
    Veel succes nog met klussen!

    Groetjes,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. als je ziet hoe mooi het gaat worden, krijg je er ook weer energie van,
    nog even, en je kan het overdadige stof uitzwaaien ;-)
    groetjes Berty

    BeantwoordenVerwijderen