vrijdag 30 oktober 2015

30 Oktober 2015

Hier ben ik weer.


T`jonge wat lang geleden dat ik iets van me liet horen.

Veel gebeurd in de achterliggende weken.....Onze dochter met schoonzoon mochten terug keren met hun zoontje Yu-Liun vanuit Taiwan...wat een bijzondere gebeurtenis...dus veel voorbereidingen daarmee gehad....een hele gezellig tijd...ook wel weer spannend allemaal die tijd dat ze in Taiwan moesten blijven... nu is er de periode van hechten ...en mag heel goed gaan waar we zeer verblijd mee zijn.
Ondertussen is Yu-Liun vorige week zaterdag 1 jaar geworden ...tevens het aankomstfeestje gehouden.....al met al een hele belevenis.

Dus veel van handwerken is niet gekomen ...want met het weg brengen van onze kinderen naar Schiphol...en daarvan foto`s ging maken... op het idee kwam om een foto boek te maken....als dochter dan foto's via de blog /app. /mail /enz. doorstuurde...daar heb ik een prachtig fotoboek van mogen maken... en een week na hun terugkomst kon ik dit aan hun geven over die vijf weken Taiwan en de aankomst Schiphol en thuis erbij.......een waardevol fotoboek.....vandaar dat het borduren op heel heel laag pitje heeft gestaan....

Maar nu weer de draad goed opgepakt en ben met van alles en nog wat bezig ...

Eerst mijn Randje Per Week echt afgemaakt ...oei oei wat was ik dit zat.......maar??????vind het nu toch wel mooi en hang hem op ......op het Handwerkfestijn in Hoevelaken mooi koperwerk voor een prikkie gekocht om hem daaraan op te hangen / en een bamboe stokje /  weet nog niet wat ik doe maar dat ik hem op hang staat vast.

 
 

                               Ondertussen gestadig door aan mij letter lap R ....
                  Ook heb ik met vriendin Berty een lap gekocht van Moria Blackburn...

 

Ook zijn we  gestart met zogenaamde thee zakjes borduren ..wat inhoud dat je er  
iets op borduurt voor een goede vriendin of kennis en met de verjaardag stuur je dat met een spreuk of wat je er ook in wil doen naar haar op....en zo verzamel je dan thee zakjes in een mooi doosje wat je daarvoor hebt gekocht....
Sari geeft ons daarin handvaten hoe we dit moeten doen... en met z`n allen doen we dit tijdens de handwerkavond...o zo leuk.

Zie hier onder de beschrijving en enkele voorbeelden waar we mee begonnen zijn.

Ook nog wat kruissteek patroontjes van kop en schotels /cijfers en alfabet.





Ook de borduurlap van Liesbeth gaat gestadig door .....de poesenlap.
 

                        Jantien heeft voor deze avond heerlijke muesli repen gemaakt ...
                                             mmmm dat was lekker!


Wat een informatie over van alles en nog wat....ga er maar eens rustig voor zitten en kijk en lees...... en wie weet hebben we je kunnen prikkelen om ook te gaan borduren of de theezakjes of heerlijke repen te gaan maken.   

De volgende handwerkavond is op D.V. 9 November.
Ook heten we Anneke van harte welkom in ons handwerkgroep.....ze werd meteen in het diepe gegooid wat theezakjes maken betreft...toch heel leuk om zoiets met elkaar te doen....
Bedankt Sari dat je dit met ons wil doen......we kunnen nog heel veel leren. 

Allen een hartelijke borduur groet van Rian

Als je vragen hebt....of informatie wil kun je me mailen
rvanderhoek@solcon.nl 
 

3 opmerkingen:

  1. Hallo Rian, Dit was heel veel informatie! We zijn weer helemaal op de hoogte van jou werkzaamheden en nu Breda er nog bij! veel succes met al het handwerken en alles eromheen. Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hébben toch een leuke hobby !!!
    Groet, Sari

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello, I enjoy reading through your post. I wanted to write a little comment to support you.


    My blog :: Fashion Story Country Girl Hack ()

    BeantwoordenVerwijderen