zaterdag 26 augustus 2017

26 augustus 2017

De cursusdag

Een mooie prachtige dag was het ....Geen file...en we waren om kwart over negen al op de plaats van bestemming....
Ditty had de vorige avond alles al klaar gezet...we waren toch met 12 personen een hele groep echt gezellig.
Een ieder kreeg de aandacht van elkaar en in het bijzonder van Joke.
Om half tien begonnen wij...ondertussen voorzien van heerlijke kop  koffie met eigen gemaakte appeltaart.
Mmm die was lekker!!!!!!
Joke begon ons huiswerk te controleren. Oei wat waren we zenuwachtig...want ja ...kritiek is toch goed als het maar opbouwend is ....want daarvoor zitten we toch op de cursus! en dit was opbouwende kritiek...Joke zei  dit kon anders en beter om het zus of zo te doen...hiermee konden we weer thuis aan de slag...en zo leren we steeds meer.


Aandachtig werd er geluister na het controleren van onze handwerken.
Ook Bep kreeg instructies...waar ze iets mee kon.
Verder gingen we zelf een pagina ontwerpen met uitgeknipte plaatsjes en moesten een bloementuin gaan maken om daarna dit te gaan borduren zodat we al weten wat we gaan borduren en waar het komt te staan....poeh! poeh! wat een gepriegel zeg!  we snapten het in begin niet zo ik althans niet en nog meerdere met mij...toch viel later het kwartje...en nu in de praktijk brengen.!!!!
Of ik dit zal doen?????? ik weet het nog niet...een stukje rosé  stramien van Joke gekregen om daar de bloementuin op te borduren en een kussentje ervan kan gaan maken, mmm klinkt niet gek...misschien dat ik het dan wel gaat doen.
Zie hier onder........???????

Verder is de opdracht om allemaal de zelfde bloemen te gaan borduren op een bladzijde van ons boekje...met allemaal verschillende steken die we hebben geleerd...met de kleuren die we al hebben gebruikt....dit vonden we allemaal wel wat...dus beginnen maar.

Joke gaf ook uitleg om met dieptes te gaan werken zie foto...en over borduren erover heen te borduren....deze lap is voor Joke haar dochter ...prachtig hoe ze het leven van haar dochter in het borduren verwoord.
Zie foto onder.

Toen was het tijd om te lunchen... en konden we heerlijk buiten doen...Ditty heeft goed voor de inwendige mens gezorgd en konden heerlijk genieten van de locatie.




De persfotograaf was ineens ook aanwezig wilde deze speciale groep van Creatief met Naald&Draad eens bezoeken en vast leggen op de foto....moet zeggen dat het aardig is gelukt....helaas waren er toen al twee dames naar huis dus groep is niet compleet.








              Namens onze groep bedank ik de pers 
                 ( Hans heet hij ) voor de mooie foto's.

Stukje Nostalgie
Rond twee uur was het tijd om weer ons naar zijn eigen home te gaan...met een hoofd vol! vol! van gedachten het tuimelt in je hoofd van de indrukken... en om dit allemaal in de praktijk mogen brengen een ieder op zijn of haar manier...dat is juist het mooiste ervan...zoveel ideeën... zoveel kleuren...zoveel patroontjes.


Zo mochten jullie een kijkje nemen van de cursusdag Handwerken.

De volgende cursus dag is bij Rian op D.V. 19 oktober.

Allen een hartelijke borduurgroet van Rian .

rvanderhoek@solcon.nl



















7 opmerkingen:

  1. een knap stukje blog Rian.....het was een dagje met een goud randje er omheen......aktieve borduur dames...die hun hobby,s delen....en een prachtige lokaties midden in het bos......lieve groet Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. helemaal mee eens Marja, niets aan toe te voegen,
    het was een prachtige dag met elkaar....midden het bos...
    en verwend door de gastvrouw.......lessen en zienswijze door Joke om van te leren.....we kunnen weer vooruit met het boekje, en het roze lapje wat we van Joke kregen om iets op te gaan borduren....de foto s zeggen genoeg,zo beleven de dag nog een keer ;-)met deze mooie blog....een borduurgroet van Berty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er weer een gezellige blog van gemaakt Rian ...mijn complimenten ! we kunnen weer vooruit ! groetjes Ditty

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ook al borduur ik niet...ik geniet elke keer weer van de mooie blog- stukjes waar ik meekijk naar jullie vorderingen. Succes met deze nieuwe opdracht! Rian bedankt voor het doorsturen. Je weet wel van wie...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om te lezen ma! Ik heb die dag ook genoten! Ik vind het altijd een heerlijk dagje uit! Als ik op bezoek ga bij Ditty krijg ik altijd een vakantiegevoel;-)en dan nog al dat lekkers wat klaar stond! En ik verbaas me altijd over jullie creativiteit! Ieder heeft zijn eigen kleur en smaak. Dat is echt leuk om te zien.. En van Joke kan je ook veel leren! Echt heel leerzaam! Hartelijke groetjes van Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige handwerk blog rian ontzettend leuk dat jij het met ons wil delen ik vind het leuk om zo te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. VOOR MIJ HETZELFDE. NIKS AAN TOE TE VOEGEN. SUPER DAG.
    BEP, JIJ DOET MET JE HANDWERK NIET ONDER VOOR ONS.
    GROET, Liesbeth.

    BeantwoordenVerwijderen