dinsdag 17 oktober 2017

17 oktober 2017


14 oktober Merkwaardig dagje in Nijkerk.

Rond kwart voor 9 stonden Berty en mij persoon klaar om te vertrekken....we wilde graag voor 10.00 uur in Nijkerk zijn.
En ja hoor !! we waren voor 10.00 uur binnen...en dachten dat wij een beetje de eersten waren...nou echt niet.
Druk druk druk .
Na lang zoeken nog twee plaatjes vrij om een heerlijke klop koffie te nemen met een plak cake...normaal kan ik dat makkelijk afslaan ...maar nu niet....en genomen de cake
o wat smaakte dat lekker...ook zagen we al gauw de andere dames van onze handwerkgroep.
Toen de deuren open gingen stroomde de zaal al gauw vol....wat een keuze ...wat een prachtig garen om mee te borduren...wat een stramien en band enz..

Ook borduur boeken waarvan ik er twee gekocht heb ....oei! (ik heb er nog niet zoveel ) Ha ha !!! echt wel ...maar dat is een soort verslaving geworden je MOET gewoon borduur boeken kopen maar???? gelt ook voor de borduurzijde...
(ook niet zoveel!!! grapje ) ook genoeg genoeg ...maar toch mooi garen gekocht echt schitterend.

Weet je wat ook zo leuk was??????? ik stond bij de borduurboeken te snuffelen en een andere mevr. stond naast me en was ook bezig te snuffelen bij de boeken ...ze keek op en keek mij aan!!!! en zei! ik ken u...ik antwoorden ik u niet ...mevr. antwoorden  terug van....ik ken u van de blog die volg ik ...Tsjonge dat vond ik echt wel leuk.

We gingen even zitten om uit te rusten.... verschillende dames hadden hun borduurwerken mee genomen...ineens zei een mevr. ik heb ook een lap bij me maar wel een verdrietige, zal ik hem laten zien...wij knikten...er kwam een lap te voorschijn en mevr. vertelde dat dit te maken had met haar dochter 26 jaar die leukemie heeft, mevr. had behoefte om dit te vertolken in haar borduurwerk...inderdaad is dit een verdrietige lap...toch bijzonder dat je dit op zo`n dag tegenkomt...
mevr. heeft het DNA vertolkt en de
lieveling `s poes van haar dochter en meerdere mooie dingen.

Ook kwamen we een andere bekende tegen...en liet haar borduurwerk zien.....dit was zo mooi zo origineel...haar poëzie album uit haar kinderjaren borduurt mevr. na op fijn band sampler stramien en maakt daar een boekje van ...dit was zo mooi gedaan zo waardevol lijkt mij.


Ook Joke was die dag aanwezig en hielp ons met kleuren uit zoeken. Wat een kleurrijke collectie hadden ze daar ....oei! wat zal ik kiezen voor kleur? toch moet je jezelf een halt toe roepen...van STOP nu met kopen...En? dit heb ik gedaan....


                                      Wat een keuze welke kleur zal ik nemen?

Even gezellig bijkletsen hoort er ook bij.

We mochten na een voorspoedige reis op tijd weer thuis.....moe... maar voldaan moe.

D.V. donderdag weer cursus van Joke...en zullen zeker nog  na praten over deze dag....wat veel borduurvrouwen ...nee toch niet!!! ...ook borduurmannen waren aanwezig...echt waar....zeer leuk om te zien tussen zoooooveeeeel vrouwen ook mannen maar?  de vrouwen winnen het.

We zijn ook zeer benieuwd wat Joke a.s. donderdag ons te bieden heeft.
Ons huiswerk hebben we als ik het goed heb allemaal af...een cijfer krijgen we niet ...toch kijkt Joke echt alles goed na en krijgt je een pluim of een correctie.
Joke kom maar op....als ik er van kan leren prima een correctie.

Een hartelijke borduur groet van Rian












3 opmerkingen:

  1. Mooi verslag van jullie mooie dag.
    Ik verheug me al op donderdag.
    Groet, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke impressie van een inspirerende dag.
    Sjonge wat een mooie produkten, patronen, linnen en garens.
    En niet te vergeten, boeken.
    groet, Berty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzondere dag zo Rian!
    Met ook de ontmoetingen, en wat mensen laten zien...
    Wat een mooie dingen!
    Ook bijzonder als dit borduren helpt bij het verwerken van verdriet..

    En leuk dat je herkend werd van je blogs... je bent bijna een BN-er ;-)

    BeantwoordenVerwijderen