vrijdag 20 oktober 2017

20 oktober 2017

Iedereen heeft uitgekeken naar de cursusdag
  van 19 oktober.

Allen waren op tijd...heerlijke  kop koffie met eigen gebakken cake van Berty.
Dat ging er wel in....even bij kletsen (bijpraten) toen begon de les.
Dus werden wij tot orde geroepen...

STILTE mag ik de nu  aandacht!!!!!!
En dat vonden wij prima dus monden dicht.

Eerst gaf Joke aan dat ze ons huiswerk wilde zien...en kwam een voor een bij ons langs.
Bibber de bibber...Uitslag,  alles was goedgekeurd...wat een opluchting zeg! Wel wat klein dingetjes maar daar leerden we allemaal van.
Joke vond dat wij ons huiswerk goed hadden gedaan.

Nu gingen we oefenen met een Ajour steekjes...Berthy zag dit niet zo zitten en? ik eerlijk gezegd ook niet ...had er niks mee...maar goed je zit op die cursus dus je gaat er voor toch!
Tijdens het oefenen kregen zowel Berty als mij persoon een klik ermee...en ja dit is wel het huiswerk voor de volgende keer...tevens een bladzijde met huisjes ...en hier mogen we op onze volgende bladzijde van ons  boekje iets van gaan borduren.....o o zou dat lukken?

Ditty had een prachtig klein boekje gemaakt...en Frieda een doosje.
Het boekje van Engeland ben ik wezen halen in Elburg...wij moesten toch gisteren die kant op en even gebeld en ja hoor ze had er nog twee.
Wat een prachtige winkel; nog foto's gemaakt...helaas gaat ze stoppen ze heeft het veels te druk en kan het niet meer aan...jammer vooral omdat haar man is overleden...die borduurde ook...
En die stond ook veel in de winkel.
Even in Elburg is heerlijk...dit is echt mijn stadje

Huiswerk werd na gekeken.

Dit zijn de huisje en de Ajour  patronen die we            als huiswerk op gekregen hebben
 De Handwerk winkel in Elburg heerlijk om daar te snuffelen.


                                              Wat een gezellig aan kijkje...
   Je krijgt zo zin om te borduren als je dit uitgestald ziet

                                                           Herfst in Elburg
Voor de lunch hadden we een verse pan tomatensoep gemaakt...ik had het te druk met foto's maken en riep . 
Marja  wil jij even in de soep roeren,...meteen maar even er een foto van gemaakt ....
Dit jaar geen cursus dag meer...
dus kunnen we rustig aan doen met ons Huiswerk.
D.V.11 Januari 2018 starten we weer...en gaan naar Sari.
En? Wie weet hebben we allemaal wel een handwerkwerkje  tussen door gedaan.
Allen een hartelijke borduurgroet van  Rian

5 opmerkingen:

  1. leuk Rian, ja het is allemaal weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi allemaal!
    Mooi stadje ook!
    Neemt iemand de handwerkzaak over?
    Welke zaak zou je kiezen, deze of die in Roden??

    Nog een lekenvraag: lijkt Ajour op Hardanger?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Cornelia...Nee... Hardanger daar worden de draadjes weggeknipt...en bij Ajour draadjes bij elkaar getrokken...dus niks geknipt...groet van Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Cornelia...Die mevr.heeft niet iemand die deze handwerkzaak overneemt ...heel jammer zo mooi en centraal.
    En alle twee winkels zijn mooi...maar Elburg is wel gezelliger vind ik zelf...maar komt zeker dat ik verknocht ben aan Elburg.

    Groet van Rian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel Rian, ik begrijp het!
    Beide technieken geven een bijzonder effect!

    Zeker jammer van die handwerkzaak zonder opvolging! In heel Nederland niemand?? Oproepje in het RD??


    Elburg, ik ben er nog nooit geweest. Heb net even gegoogled... heel mooi wat ik zag! Het lijkt me een beetje een Fries sfeertje... Veluwe aan het water...
    Er is ook een synagoge...
    De moeite waard van een stadswandeling!
    Hartelijke groetjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen